06 April 2011

Tragedi Bas dan Burger Sejuk!

assalamualaikum..

yeah! sudah sampai pun aku ke kampung halaman.. ok.. aku cuti 4 hari k.. sangat gembire.. tetapi.. yang sedihnye.. aku kene naik bas.. waaaaa!!!

Kenape saye kecut setiap kali nak naik bas?? baiklah.. saya bukan orang kaye yang mengade ngade tak mau naik bas.. saya bukan orang gedik yang tak bisa menaiki pengangkutan awam.. TETAPI.. saya wanita biasa yang pernah mengalami pengalaman pahit berkenaan bas.. Teeeeeetttttt!

Tragedi bermula.. di suatu pagi.. kelihatan Izyan bersama adik (wan) dan kakaknye (angah) sedang menungu bas.. ahhh.. ok.. pagi tu.. aku memakai baju kurung ala ala ayu gitu nak pergi ke rumah atok aku yang baru pulang dari mengerjakan haji.. Dengan lemah lembut aku menaiki bas tersebut.. perghhhhh! sopan santun aku waktu neih!! auuuccchhh!! hahaha. *menggedik cikit*

Sebelum naik bas,, aku sempat la beli coki coki buat alas perut.. baru je duduk dalam bas ni,, kira kira dalam 5 minit kemudian.. Gedebam aku jatuh dalam bas tu!! malunye!! adik ngan kakak aku pakat dok gelak jek.. bukan nak tolong pon..  Yang si wan pulak.. sambil tolong aku duduk balik siap bagi statement cam ni.. "kakak,, knape duduk kat bawah?? kerusi kan ade".. Berapi nye aku! Nasib baik lah hanye ade beberape orang je dalam bas waktu tu.. kalau tak.. maunye jatuh saham aku.. heheehhe

Disebabkan tragedi itulah aku jadi agak fobia dengan Bas.. Kalau naik bas ade kakak aku teman tak pe.. at lst kalau sejarah berulang lagi.. ade orang tenangkan aku.. heheh.. Kalau aku kene naik bas tanpa teman,, mesti aku jadi takot.. dan sebelom naik bas.. mesti seme keje aku buat jadi tak betul.. hah! kuat tak kuatnye penangan bas itu.. hahaha

Aku sampai kat rumah ni pon dengan bantuan bas.. ceh.. berbudi betul bas ni.. tapi maaplah.. ambo dah keciwa sama kamu bas.. Ambo tetap tak sukakan kamu walaupon kamu dah tolong ambo sampai ghumah..

sebelum bertolak ke stesen bas tadi.. aku tak makan pon walhal kak long dah masak.. punyelah aku terpikir banyak banyak kali tentang sejarah itu.. sampai kat Putra,, aku sempat la beli beger yang ade jual kat Putra tu.. tapi bukan yang Hot.. yang dalam tempat sejuk.. Dah nasib.. ketar ketar aku nak naik bas.. hahahah..

Lepas ni.. aku nak biasekan diri naik bas sensorang.. korang yang terbace entri ni doakan lah supaye fobia aku ni luput ditelan zaman k.. ahakz! =p

2 comments:

  1. lain kali kalo naik bas.,duduk dulu elok2..baru la bke makanan..hahhah...kan dah gedebuk jatuh,..

    ReplyDelete
  2. berrycute say :
    lapor.. makanjelah kan.. hahaha

    ReplyDelete

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara