15 March 2011

A Doctor In The House

Assalamualaikum...


kali ni.. kalau boleh aku nak serius sikit.. kenape?? ye.. sebabnye.. aku nak meletihkan jari jemari aku dengan menceritakan perihal seseorang yang sangat aku kagumi.. wow!! sape tu?? heheh.. ok.. aku rase.. orang yang aku kagumi ni,, bukan aku sorang je kagum dengan die.. ramai lagi yang kat luar sane kompom pengsan kalau tibe tibe die say "Hi" kat korang secare tibe tibe je.. hah! apasal pulak pengsan.. opkos la.. takkan la tetibe je Tun Dr. Mahathir say Hi kat korang kan.. die orang yang sangat berpengaruh.. sangat payah nak jumpe die.. orang yang penah menjadi Perdana menteri.. huh.. kalaulah aku ni terpilih jadi salah seorang yang bertuah untuk rancangan mengejar impian dalam cerite puteri impian dulu.. satu je impian aku.. nak jumpe Tun Dr. Mahathir ni lah.. banyak bende yang kite boleh tanye woo.. tapi... name pon cerite kan.. hahah


Baiklah.. sedang aku mengunyah keropok yang dibeli oleh incik khairuddin dan puan kak long.. tibe tibe je puan kak long cakap.. hah! ni la die siaran kat Mid Valley tadi sambil menunjukkan ke arah tv.. aku pon tergocoh gocoh la pegi tengok ape yang menarik sanagt kat tv sampai puan kak long seexited itu..




huih.. memang la.. memang hot la story ni.. Buletin utame menyiarkan berite tentang pelancaran buku "A Doctor In The House" hasil tulisan Tun Dr Mahthir sendiri.. wah!! dah kluar buku ni..  Tun Dr Mahathir Mohamad, mantan perdana menteri malaysia melancarkan buku memoirnya selepas hampir lapan tahun beliau bersara dari jawatan itu. ergh.. bile tengok orang berebut rebut beli buku tu.. aku pon rase nak masuk same ke dalam tv untuk beli buku tu.. heheh.. haruslah wei.. sape taknak buku tu??




Secare Peribadi la kan,, aku lihat beliau ni adelah seorang tokoh yang genius, serba boleh, penuh kontrovesi dan memiliki pencapaian yang tinggi. Beliau ni sangat terkenal dengan ketajaman pemikiran setajam pedang, bijak berhujah.. Gaya pengucapan beliau sangat bersahaja tapi mudah difahami semua lapisan masyarakat.. kenape semua lapisan masyarakat?? sebab.. Tun menjadi idola aku waktu aku darjah satu lagi.. waktu tu aku memang dah kagum dah dengan die.. Yang paling aku ingat,, bile mane die cakap.. "Melayu Mudah Lupe"..  Yang pastinya,, setiap butir perkataan yang keluar dari mulut mantan PM kite ni bernas dan efektif.. itulah karaktor Tun Dr Mahathir.


Selain itu,, Tun wajar dikagumi kerana keberanian beliau melakukan sesuatu yang difikrkannya betul, Teknik penyelesaian masalah, pengurusan masa dan daya kepimpinannya yang dinamis. Kritikan beliau mudah diterima kerana apabila mengkritik, beliau turut mengemukakan cadangan penambahbaikkan.



"saya Tak peduli apa orang kata, kalau siapa saja nak saman saya lepas baca buku ini, samanlah"


Bile terdengar Dr.Mahathir cakap macam tu sewaktu pelancaran buku tu beberapa hari lepas,, perasaan membuak buak nak beli sangatlah tinggi.. sudah pastinya tiade rahsia dalam buku tu.. semuanya tercatat! Perfect! dan Hot!!!




menurut sumber,, yang menariknya, Dr Mahathir menulis draf asal buku ini dengan tulisan tangan (tanpa menaip) sebelum diserahkan kepada MPH untuk diterbitkan. walaupun edisi awal ni edisi Bahasa Inggeris, tapi kita yang bukan pro sangat dalam Bi tak perlu risau kerana Dr. Mahathir guna bahasa Inggeris yang cukup simple, kalau macam tu konpom boleh fahamnyer.. Lagipon,, Tak salah kalau kite bace buku tu sambil belek kamus.. Nak seribu daye tak nak seribu dalih... hehehe..


Akhir kate.. korang yang bace entry aku ni.. doa doakanlah aku berjaye beli buku ni.. ni harapan ni wei.. RM 100 buku ni.. =( ade sape sape yang dah beli??? bagi la aku pinjam!! hahaha










No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara