09 January 2012

debaran pertama

Assalamualaikum.

Dua tiga kucing berlari
Manakan sama sikucing belang
Dua tiga boleh kucari
Manakan sama adikku seorang


Buah Cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Saya budak baru belajar
Kalau salah tolong tunjukkan





Minggu ini telah pun masuk minggu kedua sesi persekolahan untuk tahun 2012.
Debaran kali ini bukan berpihak kepada aku
tetapi adik bongsu aku yang kini beusia 7 tahun
maka, hari ini adalah hari ke 4 persekolahannya.


Nampak seronok sangat gayanya
Baju baru, Kasut baru
Beg baru, Sekolah baru
Kawan baru, Suasana Baru

Pendek kata, Semuanya Baru
Itu pendek yang kata
Panjang pulak kata
"duit duit.. dimana kau duit"
*sambil menyanyi girang di situ*






Teringat zaman kecik kecik dulu,
Kalau hari first sekolah
gembira bukan kepalang.

Beg yang dibeli haruslah gambar kartun yang tengah pemes.
Zaman aku dulu,, Budak budak perempuan tak lari dari kartun sailormoon.
Kalau budak laki laki,, zaman aku tu zaman Power Rangers rasenye.
Jangan tak tahu.. Waktu aku masuk Darjah satu dulu,, akulah
satu satunya kanak kanak perempuan yang pakai beg Power Rangers kaler Biru.
Sebab ape Beg Power Rangers??
Sebab Mak aku yang suruh =.="

kasut pulak putih bersih
sebersih kain putih,, kitalah yang mencorakkannya. haha
Semua orang tahu,,
Waktu pergi je putih
waktu balik
dah tak rupe ape dah.T.T






belajar rajin rajin
Besar nanti boleh jadi angkasawan =)
katanye nak jadi angkakawan.
puas aku mencari maksud Angkakawan.
rupe rupenya
Angkasawan.

No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara