18 May 2011

bile berCakap Soal Pink Colour maaaa =)



Assalamualaikum...

bile bercakap tentang pink dalam hidup aku.. =)


korang tengok warne diatas.. uiooooo... merelip... aku bukan wanita yang berjiwe lelaki,, tetapi hakikatnye,, aku bukan wanita yang suke dengan warne pink.. aku akan elakkan sehabis yang mungkin! Bukan aku benci dengan warne ni,, tapi aku tak suke.. Warne ini sangat cerah,, dan ianye memang menyakitkan mate,, sepanjang hidup aku hanye beberape kali saje aku memegang bendalah berwarna pink.. boleh kire dengan jari kot.. 


kaum wanita khususnya,, tidak lari daripada warna pink kan,, oh.. itu sangatlah berbeda dengan aku.. tssskkk.. aku suka mengayakan tudung seperti wanita lain,, baju,, teddy bear..and banyak lagi,, tapi satu bende yang aku akn elakkan adelah pink colour!.. hahaha warna ini sangat menyilaukan mata..


pernah jugak mak aku belikan aku tudung warne pink.. alahai... aku tak tau knape.. mmg susah sungguh aku nak pakai tudung tu.. so,, memang aku tak pakailahkan.. sehinggakan suatu hari..

yan      :  Mak,, nak beli selendang mak
Mak      :  Dah banyak dah mak beli tudung kat awok,, bukan nak pakai pon,, asyik pakai yang same jugak.. ni nak selendang lah pulok.. bla bla bla bla bla.. -----------> biaselah seorang ibu yang dah mula bercakap..

oke,, disebabkan aku protes dengan itu aku memakai jugak tudung pink yang dibeli dengan harapan,, mak aku terbukak nak belikan aku selendang ----------------> sile jangan ikot perangai yang cuba protes dengan mak sendiri,, tak helok nok..

Dalam mase yang same,, Si abg kesayangan yang baru balik dari melancong ke mane tah.. aku lupe,, dengan baik hatinye membeli sebuah beg yang berwarne pink tersangat lah pink nye! sangat pekat.. jadi.. disebabkan protes kat mak ni tadi.. aku pakai la jugak tudung dengan beg pink ke kelas tambahan....

oh,, sangat mengejutkan aku,, ramai kengkawan aku yang memang dah tahu dengan jelasnye bahawa aku ni musuh ketat wane pink telah gelakkan aku bertubu tubi!! sampai aku masam mencuka tambah cencalok tau!

oke,, itu pengajaran bagi aku,, lenkali jangan nak mengade ngade tunjuk protes! hambek kau...


Selain tu,, aku ni merupakan angota yang setia dengan kadet puteri islam.. =) korang tahu kan,, yang puteri islam memang tak lari daripade pink! Oleh itu.. Setiap hari rabu jugaklah aku terpakse pekakkan telinge.. =)


aku pernah jugak terfikir.. dalam dunia ni,, aku sorang je ke yang tak suke warna pink??? sangkaan aku meleset bila aku mempunyai dua orang kawan yang sejiwe dengan aku! waha dan syahid.. Dan yang pastinye,, kami sekepale.. =) bukan satu badan tiga kepale oke.. sila faham ye ayat saye.. hahah
Tapi aku rase,, ketidak minatan aku terhadap wane pink itu tidaklah teruk dibandingkan dengan dua orang kawan aku ni.. Kalau tak silap aku,, mereka memang tak pernah langsung mengenakan apa saje diri mereka dgn warna pink.. aku penah jugak kan.. pakai tudung ngan beg pink! =)

oke,, tinggalkan kesah mereka berdua oke,, tapi,, tahun ini,, buat julung kalinye,, aku berniat nak pakai baju raye bewarne pink.. hahaha,, alal wanita ayu gitu..  kain pasang my mom dah beli... huh.. hasilnya??? tunggggguuuu.....

No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara