09 May 2011

asal dari kampung +___+

assalamualaikum


huarghhh,, nyaman nye kat kampung.. burung burung berkicau.. udare segar.. kanak kanak bermain bahagia.. ergh!! stop!! tu ayat biase.. kalau cakap pasal kampung,, mesti tak lari daripade ayat ayat seperti di atas kan??? sape cakap aku menipu?? meh sini aku nak tampo! hahah... oh ya.. itu jugak ayat yang biase izyan gune.. meh sini izyan.. aku kiss sikit!! hahaha


alah,, Dah namenye kampung,, opkos la nyaman dik oi... kali ni aku nak story pasal kampung,, bukan nak cerite pasal keindahan pantai sbab kampung aku takde pantai,, bukan jugak nak cerite pasal sawah padi sebab kampung aku takde sawah padi.. yang ado cume kelape sawit (wit wit klape sawit ".").. okeh.. strt to da point je la,, lets go dear!! i would like to introduce to you oulllsss about my village!!


Untuk pengetahuan korang la kan,, manusia yang bernama izyan iaitu anak kepada mahmad sha'udi bin tahir ni amatlah jemu + penat bile mane si izyan yang rase die cun amat ni pergi ke tempat yang baru.. 
kenape??? kerana diajukan soalan yang panas ibarat aku ialah seorang diva!! ahhhh! diva?? stop izyan!! stop!!


soalan 1
orang : asal chini kan???
aku    : aah..
orang : Betul ke chini ade nage???


soalan 2
orang : budak chini kan?
aku     : Aah
orang  : Pernah tak terserempak dengan nage???


soalan 3
orang : knape tak ckp ko orang chini??
aku    : kenapenye??
orang : nak tanye,, Nage tu besar tak???


ok,, u ollss.. tau tak,, kalau lah dalam exam ade paper tajuk CHINI dan NAGA.. aku rase aku skarang kat oxford dah kot,, wah!! jauh kau pegi yan.. opkos la.. aku dah penat nak jawab soklan ni.. rate rate orang baru yang aku jumpe,, tak lekang soalan ni di bibir mereke,,  ayoyo!! ok,, secare terbuke lah kan.. aku jawab pertanyaan tu seme,, yes!! aku penah jumpe naga tasik chini,, bapok besornye,, wane merah.. nage tu siap pakai anting anting lagi!! ahhh! opkos nage betine kan,, aku jadi kawan baik die,, die siap bwk aku jalan jalan lagi naik kete sport,, tah mane die hambik pon aku tak tau.. tak sempat nak tanye,, sebab tibe tibe aku tebangun tido... hahah


itu mimpi aku waktu kecik kecik dulu.. waktu firsttime aku tahu yang tanah tumpah darahku ni tercatat dalam cerite dongeng.. dongeng ke?? itu aku tak tahu.. asal usul yang tak pasti.. nanti aku tanye abah aku.. abah aku tahu.. die tahu sokmo citer citer camni.. tak taula betul ke tak.. tapi. sebagai anak yang baik macam aku ni.. Ahakks!! =) aku terime je hikayat tu,, ahh,, name pon hikayat kan.. Pandangan orang tue perlu kite ambil kire.. oppss silap.. abah aku tak tua lagi ea.. sape cakap abah aku tue?? meh sini aku rendam dalam tasik!
pandangan orang lame.. means.. orang yang lebih dulu makan garam,, gula,, sayur sayuran,, nasi,, roti. dan lain lain.. =) tapi.. aku rase kfc aku yang makan dulu,, then,, baru ayah aku.. hahaha..


sekian.. 
credit to my beloved abah.. =)
opkos la.. my abah yang citerkan kat aku tentang tasik chini ni.. hahah,,  korang yang nak tanye pasal nage nage ni,, jangan plak beduyun duyun datang umah aku pulak,, aku lesing sorang sorang nanti... hahah,, takde lah.. lebih baik korang search internet,, belambak lambak nok.. takkan la korang sampai nak datang umah aku.. haish! pemes abah aku nanti... camne dgn aku?? nak pemes jugak!!! hahah




ini my beloved abah..
my bah tengah ckap  : nage tu.. besarrrrrrrr





No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara