13 March 2011

beBudak zaMan sekaraNg

assalamualaikum...

Kali ni.. enset aku berbunyi lagi.. Dalam kepale dah ingat,, ni mesti budak syahid ni.. tapi.. angapan ku lupus setelah no yang tidak dikenali tertera di skrin telifon bimbit kesayangan.. wahh!! 

"salam.. Hisham.. kau kat mane?? puas aku tunggu ni.. Kate nak datang pukul doblas.. ni da pukul satu"

aisey.. Mase bile pulak aku tukar jantina ni?? Budak ni biar Betik.. ok.. knape aku cakap budak?? ye.. memang suaranya kebudak budakkan.. dalam firasat aku,, budak ni maybe dalam doblas tahun kot.. tak pon lari sikit sikit je dari angke doblas.. Disebabkan suare macam budak budak.. aku pon buat la suare halus ala ala budak yg baru 8 tahun gitu.. korang jangan gelak! korang pecaye tak aku boleh buat suare macam tu?? ape?? tak percaye.. ok.. bace entry sampai habis k..

"hem.. awak salah dial ni.. saya bukan Hisham"

"ape?? Habis ni siape?? Kawan saye bagi nombor ni.. dia cakap ni nombor die"

"kawan awak slah bagi la tu.."

splap! aku pon tekan Off.. heh.. slah No konan.. ni taktik la.. inilah punca sebenarnya macammane bercinta dalam henfon boleh jadi.. start daripada salah dial lah.. 

selang beberape minit.. one new message.. owh.. budak tadi..

"maaf,, saya salah dial.. awak jangan lah marah ye.. alang alang saye salah dial.. ape kate kite berkenalan??"

hah!! kan aku da cakap! hahahah.. ok...

"takpe,, saye tak marah.. awak ni sape?? umor brape??"

aku balas,, saje nak tau budak ni umur brape.. 

"saye umur 11 tahun.. duduk dekat ******"

kan!! aku da cakap.. mentah lagi budak ni... disebabkan waktu tu tiade kerje nak dibizikan.. aku pon balas je lah mesej budak ni.. hehehhe.. aku menyamar jadi budak darjah 3.. sekali sekala menyamar ok what..
kadang kadang teringin jugak nak jadi budak umor 9 tahun.. nak jadi balik.. hahaha untuk kali ni.. name aku Ayuni.. gadis yang berumur 9 tahun.. teehee!

Mesej punye mesej.. ayat budak ni kan.. mengalahkan orang yang same umor dengan aku.. ishhhh.. bebudak zaman sekarang.. sampai naik muak pulak aku dengan budak ni.. Siap ajak couple-couple.. kawin kawin.. gile kau!! baru darjah 5 ni wei!!
lastly,, aku pon macam sian jugak kat budak ni.. tipu tipu die kan.. aku pon cakap la yang aku dah takde kredit.. selang beberape minit.. sampai satu mesej.. YaAllah.. No topop! mane budak ni cekau duit hah?? aku yang umor nak dekat doploh tahun ni pon kadang kadang pening nak cari duit..

Dipendekkan cerite,, aku yang sememang nye malas nak melayan budak hingusan ni pun menyamar la jadi orang yang lebih tua.. maksudnye.. bile mana budak hingusan ni tadi telefon saje aku dah tak buat suare halus dah.. konon konon nye,, aku ni kakak kepade Ayuni lah.. hehhehe.. ok tak idea aku? kih kih kih

"sudah lah! jangan kacau adik saye lagi! saye dah ambil telefon die.. die kene belajar lepas ni.. tak boleh main mesej sangat dah! awak pon.. kecik kecik lagi tak payah la nak bercintan cintun.. belajar ghajin ghajin dulu.. dah kerje best baru la nak pinang anak dare orang.. sayang la sikit mase belajar awak tu! mase itu emas.. jan...... tut tut tut...."

hahahha.. tak sempat aku nak jadi penceramah profesional sikit.. budak tu dah letak telifon.. hah!! tau panas dengar aku membebel! hahahah

itulah budak zaman sekarang.. kemudahan teknologi yang menyenangkan kite kadang kadang disalah gunakan.. Disalahgunakan bile jatuh ke tangan orang orang macam ni lah.. termasuk lah aku! hahahah..

p/s : "maafkan saya Ayuni.. hubungan kita tak direstui oleh kakak awak.. takpelah.. buat mase ni kita berpisah.. kalau ade jodoh.. kite pasti bersame" hah!! menjadi jugak aku berlakon budak 9 tahun.. ini lah bait bait ayat last message dari budak tu.. korang pecaye tak budak ni 11 tahun?? lu pikirla sendiri.. hahha









No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara