15 September 2011

garam itu masin !

Assalamualaikum


ini garam
garam sememangnya masin
Biasanya digunakan untuk menambah perisa ke dalam makanan
untuk menjadikan makanan
lebih SEDAP dan LAZAT

mak sedare aku pernah kate
kalau masakkan anak dara
tiba tiba sahaja masin seperti 
LORI GARAM TERBALIK DEPAN RUMAH
maknanya
tak lama lagi anak dara tersebut bakal dipinang orang !

pertama kali aku dengar 
fungsi garam bukan sahaja penambah perisa makanan
tapi satu petanda bakal dipinang
auuuuccchhh!


tengahari tadi
aku sebagai gadis melayu gitu
mahu memulakan aktiviti memasak
tibe tibe aku terpandang garam
eh ! teringat pulak kate kate mak sedare aku
aku pon mule lah
Pandang garam
kecik BESAR kecik BESAR jek



DONE !


ini kailan ikan masin

ok. tunggu je lah kad jemputan dari aku

BYE !

2 comments:

  1. untunglah ade org nk meminang dia dah :p

    ReplyDelete
  2. hahha,, bukan aku yang untug.. org yang meminang aku tu.. beruntung benar.. hahah
    ye tak syahid??

    ReplyDelete

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara