24 August 2011

~ketibaan yang dinanti~

Assalamualaikum..


Sungguh kasihan,, nak hupdate belog pon kene lelaju.. semua bende sekarang kene buat dengan sangat pantas.. hidup sebagai seorang anak yang baik,, beginilah cara hidupnya,, ---------> pengakuan ikhlas*


tetttttt!
ok,, cukup! tak baik bangga diri ok.. tapi hakikatnya,, aku kini memang sentiasa bizi,, untuk diri sendiri pon aku terpaksa curi mase.. argghh.. polkadot sudah cuba untuk memenuhi ruang muke,, jerawat mula menjelma ! bulan puasa ni lah bulan yang aku perlu cekap dalam membahagikan masa,, ok,, tengah sibuk sibuk ni pon,, aku masih lagi rancak menulis belog.. amacam?? hebat tak aku bahagi mase?? kah kah kah


sekarang dah pun masuk hari ke 24 kita berpuasa.. pejam celik pejam celik dah nak raya dah kita ni.. ok,, ni aku nak cerite kat orang yang pejam celik pejam celik je,, yang pejam tak celik celik tu,, belakang punya hal,, 


Setiap tahun, waktu raya ni lah waktu yang fun gile.. waktu yang sangat ditunggu tunggu.. sebab time ni ramai sedare mare balik kampung, memasak ramai ramai,, dan yang paling tak boleh lupa ialah waktu diri ini terloncat loncat main bunga api.. bunga api je kot.. tu pon aku dah exited giler.. exited bukannye ape.. sebab duk teloncat loncat dengan sepupu sepapat.. haruslah gumbira,, Selalunye kalau time raya ni,, mak mak wajib kat dapur,, anak anak pulak wajib kat tanah,, amacam?? sempoi tak mak mak?? tak kisah langsung..


Malam raya adalah malam yang paling sibuk bagi mak mak dan bapak bapak di dapur.. tengok tu.. bapak bapak pon kene joint masuk dapur?? haruslah ! sebab anak anak dah loncat loncat tak hingat dunia kat tanah.. +.......+


Pagi raya,, waktu ni emosi masing masing tak boleh kawal,, entah mengape semua orang tiba tiba hiba.. bermaaf maafan.. semuanya bersalam salaman.. waktu ni lah aku kira waktu yang paling sayu.. =..= kire macam kalau ade termengumpat ke,, termengate ke,, terase hati ke,, pagi raye ni waktu kosongkan balik la.. =D


waktu raya jugak waktu kumpul duit.. =D ni part yang paling aku suke suke suke ! yeay ! rase macam kaye gile larh,, aku mempunyai ramai mak sedare apatah lagi bapak sedara.. ewah! sebab tu aku cakap,, time raye aku kaye sekejap.. NAMPAK! sekejap oke ! hahah..


Macam dah jadi kebiasaan,, kalau kat kampung,, kami akan menziarah kubur sedare mare yang terlebih dulu menghadap ilahi.. Selepas bace doa,, kami pon bizi dengan kerje kami.. kerje ape?? oke,, dekat kampung,, time raye orang suke berkumpul dekat kubur.. Dekat kubur la kenkadang dapat jumpe orang kampung yang melawat kubur saudara masing masing.. Lepas je siap baca doa,, diorang akan bagi kanak kanak macam kami ni (dulu) duit raye.. sebab tu lah dekat kampung aku,, waktu raye camni,, kanak kanak lah yang paling bizi.. mak mak pon bizi jugak.. bizi bertanye "eh,, mak piah bagi korang bape sen sorang??" tettttttt!!
*bocor rahsia*


macam macam kenangan hari raya.. kini kita dah nak menghitung hari nak raya.. tapi bile dah wanita macam ni,, rase malas pulak nak beraye,, bukanye ape,, duit conform tak selebat adik adik yang lain,, keje pulak,, lebat bak hujan mencurah curah jatuh ke bumi ! damn !



No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara