30 January 2011

menantu tip top~~






Yupp.. Aku baru jer lepas tengok crite cerekerama "menantu tip top".. Hahah,, dgr tajuk pon cam lawak kan,, tapi,, serius r.. Memang bez giler la crite tu.. Pelakon yg memang da sedie lawak membuatkan crite tu lagi superb! Yeah! Ebby yus, amyza aznan, didie alias sari yanti n ramai lagi berjaye buat aku tergeletek ketawe tergedik2x.. Hahahah

Dah la tu,, jalan crite pon takde la sesak sangat,, juz fun n boleh katogeri komedi ringan la.. Mmg sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat.. Heheheh.... So,, disebabkan aku ni baru pas habis sise gelak,, aku nak abadikan la kat blog aku.. Wah3x.. Huhu,,, crite nye simple je,, sorang anak tunggal (name pelakon ni aku tak taw la,, sebab jarang kluar) yg dipakse berkawin dgn pilihan ibunye (amyza aznan),, tapi,, sebenarnye,, ibu die tu tak penah tgok pon lagi org yang dipinangkan untuk anak die,, n,, bile sampai time perjumpaan keluarge,, ibunye terkejut tahap ngelaban r tgok bakal menatu (sari yanti) cam hantu je... Dalam diam2x,, si ibu ni nak reject! Tapi,, si ank plak tangkap cintan.. So,, terpaksela si ibu ni terime je la menantu nye tu.. itu pon atas nasihat suami die yg dilakonkan oleh eby yus..

Yg lawak nye,, time opening crite tu,, waktu adegan si ank bercinte dgn sorang mek klate,, lawak la jugak,, semua yg ade kat wanita tu bley dikatogerikan perfect la,, tapi.. alih2x mak lelaki ni ttp tak stuju n cakap yg die dah sediekan calon yg paling ummph untuk ank die,,, padahal,, die takde lg calon yg sesuai.. saje je bg ank die tggalkan mek klantan ni tadi,, pastu,, bile ank die mintak nak jumpe bakal bini yg dah dipinang tu,, gelabah la si mak ni tadi mencari seorang wanita yg sesuai tuk ank die.. akhirnye,, si ibu ni gembire la coz kawan baik die (didie alias) ade satu calon yg sesuai padahal kwn baik die ni saje nak balas dendam kat die sbab anaknye penah direject untuk mjd calon menantu…

Bile pjumpaan kluarge tu,, si ibu ni punye la terkezut sbab gadis tu ala2x gothic girl (saje bpakaian cam tu sbab protes mak die nak kahwinkan die dgn lelaki yg tak dikenali).. tapi lain plak jadinye bile si anak plak tangkap cintan dkt girl ni td… so,, bergaduh la si ibu dgn kwn baik die td,, nasib baik la tak masuk lokap.. si ibu ni mati2x an la plak tak stuju ank die nak kawin tapi ats nachat suami nye die stuju je la…

After 2 month.. ank die pon kawin la dgn gothic girl ni tadi tapi tak tidur same,, hal ni diketahui oleh ibu llaki ni tadi.. so.. naik hangin la.. plus,, sorang lagi kwn die bg tahu yg menantu die ni dah ditebuk tupai.. dlm diam,,die memusuhi menantu nye sendiri…

Sampai la kemuncak story ni bile si ibu ni dgr kwn2x die mgumpat ttg die yg mudah sgt ditipu,, so si ibu ni pon pg la serang kwn die ni plak n akhirnye kne masuk lokap… yg aku tak ley tahan nye,, si menantu ni pg plak serang kwn2x ibu mertua die coz buat mak mentua die masuk lokap.. last2x.. due branak ni kne tido dlm lokap… waktu dlm lokap ni la diorang berbaik n happy gile duk dlm same2x… haha.. ats pertolongan mak menantu tu tadi,, diorang dapat la kluar lokap… tu la akhirnye..

Jalan crite cam biase je,, tapi,, aku rase,, hampir setiap part crite ni buat aku tergelak smpai berair mate aku taw! yg paling aku tak ley lupe part amyza aznan suruh ank die bunuh je die sbab tak nak ikut cakap die,, yg si suami ni plak,, dan2x je ambik pisau bg kat ank die,, secare spontan je tue..... hahah... motif nye satu je,, jgn nak memilih sgt.. seme org ade baik n buruk kan... 
so, aku syorkan kpd pgarah n pnulis skrip,, perbanyak kanlah crite komedi rgan cam ni.. tak yah la asyik2x crite cinte yg tah pape dan crite hantu budak tabika...

No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara