03 October 2010

kENduri Oh KeNdUri

Salam syg di pertemuan kali pertama.....

coretan pertama yg ingin aku kongsi adalh kemeriahan + kepenatn menjayakan kenduri.....
kenduri doa selamat diadakan di kg sempena mendoakan keselamatan atok tersayang yg ingin menunaikan haji di mekah dalam pada 13/10/2010 nanti..
pd awalnya senarai para jemputan hanyalah dalam 200 org shj,, tetapi,, dek kerana kami mempunyai sedare mare yg ramai + pertalian yg amat erat + duduk sekampung menyebabkan atok ku terpaksa menjemput hampir 3 kg berdekatan!!
wah!! sangat mengejutkan aku.. hampir kesemuan ahli di kg tersebut merupakan sedare mare (bau2x bacang la) aku mnyebabkan drpd 200 org tetamu kpd 400 org tetamu..


plus,, atuk aku plak merupakan pak imam (org dikenali) di kg,, make,, nak tak nak,, jemputan perlu diramaikan..
hehehehe,,, melihatkan keadaan tetamu yg amt ramai myebabkan aku amt terkejut + penat untuk melayan tetamu seme... hehehehe
buat julung2x kalinya aku melihat kndri doa selamta sprti kndri kahwin kecil2an.. heheheh..
walabgaimanapon,, walaupon aku dilanda kepenatan yg separuh dahsyat,, tapi ak tetap gmbire mlihat kerjasama yg ditonjolkan oleh masyrkt di kg.. umpama yg berat sama dipikul dan ringan sama dijinjing.. usik mengusik diantara mereka adakala meriuhkan suasana.. hem,, walaaupun keringat sedikit terbuang namun aku gembire dapat mengumpul moment indah sewaktu kenduri di kg...=p

~kpd atok tersayag,, selamat menuju ke destinasi dan
semoga mendapat haji yg mabrur~
,,

No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara