21 April 2011

korang penah Dengar Tak...??

Assalamualaikum..

baiklah.. hye semua.. hari ni aku tak banyak mase.. macam biase,, aku ambik peluang blog walking laju laju... korang penah dengar tak statement seperti di bawah??

**********************************************
~ Bile kite di bawah,, kie sebok nak pandang atas,,
tetapi bila kite di atas,, kite terlupe nak toleh ke bawah~
**********************************************

korang faham tak?? tak paham susah la owden nak tolong.. tssskk.. seriusly,, sebenarnye,, aku pun terlupe aku jumpe kat mane statment ni.. tapi.. yang pastinye,, aku tersangatlah ingat statement ni.. sangat ingat,, sangat ingat.. dan sangat ingat... oke,, boleh bayangkan betape sangat aku ingat statement ini???

sudah! cukup,, aku nak story sikit ni.. pemahaman aku tentang statement ni... bile aku ingat je statement ni.. dalam kepale aku ialah *angkuh,, tinggi diri,, tak sedar diri and etc..* kenape?? sebab sekarang aku masih di bawah.. aku sering mendongak ke atas.. aku berangan.. aku nak hidup aku nanti semuanye perfect *jangan gelak oke!*.. aku tak nak hidup jadi sia sia,, at the same time,, aku juga terfikir bile aku dah ade semua yang aku nak nanti.. aku nanti lupe diri ke tak ek?? aku ni nanti jahil ke tak ek?? aku ni nanti jahat ke tak ek?? dan bermacam macam "ek" lagi la yang aku fikir.. WHY??? kenape aku berfikir macam tu??? sebabnye... cube korang yang kini sedang berada di atas.. korang rase,, korang buat yang terbaik ke untuk diri korang??,, keluarga korang??,, saudara mara dan rakan rakan korang???

oke,, payah nak fikir right,,aku tak mau semakkan kepale korang dengan ayat yang berjele jele... soalan senang jelah ek.. *ek lagi* heheh..

korang sekarang sedang merangkak untuk panjat ke atas *merangkak untuk panjat camane ye???* heheh

~ape yang ade dalam kepale korang?? mesti nak kerje best best,, nak duit banyak bertan tan,, nak kawin gempak gempak,, nak anak ramai ramai,, nak bahagiakan ayah,, ibu,, abg,, kakak,, adik.. pendek kate,, semua yang anda sayang di dunia ni semua anda nak jage kan??

oke,, sekarang,, korang sedang berada di puncak.. korang dapat kerje best best,, duit macam air je masyuk dalam poket.. kawin pun penyelah superb habis.. korang jugak punye rezeki(anak)..

Tapi,, korang rase la kan,, korang kerje untuk ape?? duit korang hulur kemane?? korang kahwin dengan siape?? dan soalan yang paling utama korang kene jawab.. korang "bahagiakan" orang yang korang sayang tak???

Mungkin ade dikalangan korang,, akan jawab,, korang kerje sebab nak cari rezeki yang halal,, korang gunakan duit untuk bantu parents korang dan adik adik yang masih kecik ketoik,, korang kahwin dengan pilihan hati korang.. (cantik,, segak,, comel.. pemain bola sepak) korang bahgiakan family korang..

TETAPI... itu hanya jawapan di mulut korang je kan??? Hakikatnye??? korang kerje sebab nak tampung hidup korang yang penuh dengan keseronokkan,, korang gunekan duit korang ke arah pembaziran! korang kawin bukan dengan yang sepatutnye.. dan korang tak sangke yang sebenarnye korang dah lukekan banyak hati yang korang sayang sewaktu korang tengah terkedek kedek nak daki puncak!

kesimpulannye,, korang dalam diam bersikap angkuh,, sombong,, tinggi diri dan bermacam macam lagi tanpe korang sedar..  kenape?? duit boleh merubah seseorang itu.. ini fakta ye! hanya orang yang benar benar boleh lalui rintangan ini saje dapat mengawal duit dan bukan duit mengawal mereke.. =)

erk..aku pon tak tahu kenape aku nak salahkan korang pulak dalam entry aku kali ni.. hahha,, sebenarnye,, saje nak bawak korang berfantasi dengan aku.. ala ala cerite "siti di alam fantasi tu".. heheh.. kalau lah aku di puncak nanti.. aku adalah orang yang bagaimana????? boleh tak korang describekan aku??? =)

No comments:

Post a Comment

jangan baca saja,
tinggalla komen sebijik dua.
=.="

copyright by izyan shaudi. hak cipta terpelihara